środa, 7 listopada 2012

aPodcast #3: Nie ma autorytetów

Nie od dziś wiadomo, że internauci nie odpuszczą nikomu, a wszechobecne poczucie anonimowości sprzyja mniej lub bardziej destruktywnemu trollingowi. Jako bonus, w poniższym odcinku przedstawiam kolejny dowód na to, że pseudonaukowe portale to zło.

Oczywiście, nadal jestem w trakcie poszukiwania odpowiedniego stylu nagrywania aPodcastu i chętnie przyjmę każdą radę. Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły - dotyczące zarówno treści jak i spraw technicznych - to walcie prosto z mostu. Aby nie być gołosłownym, udostępniłem dwie wersje tego odcinka: z podkładem muzycznym (ta poniżej) oraz pozbawioną muzyki. Która jest przyjaźniejsza dla waszych uszu?


I jeszcze jedno. Kto zgadnie o jakim "ostatnim" autorytecie wspomniałem pod koniec filmiku?

15 komentarzy:

  1. Nic dodać nic ująć. Mógłbym powiedzieć dokładnie to samo. Sam raczej nie zgadzam się w tej kwestii z panem Hawkingiem, ale mam do niego ogromny szacunek.
    Najgorsze jest to, iż często to nie ludzie pokroju Dawkinsa odwodzą innych od wiary a właśnie takie internetowe oszołomy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to, to. Zdarzyło mi się kiedyś powiedzieć (lub napisać) dokładnie to samo. Największy ateista nie potrafi tak zniechęcić do wiary jak "wierni" krzykacze, prezentujący często postawę odwrotną w stosunku do ideologii, którą reprezentują.

      Usuń
    2. Nie prawda. Mnie takie mohery i katole tylko zagrzewają do walki. Wiara za którą nie jesteś w stanie oddać życia to dupa nie wiara ;)

      Usuń
  2. Co tak długo zajmowała produkcja tego słuchowiska. Napisz coś o super ziemiach, bo nie wiem gdzie lecieć na ferie zimowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mam pewien problem techniczny związany z moim gardłem. Musiałem się nieźle namęczyć aby wypowiedzieć wyraźnie kilka zdań bez kaszlu.

      Usuń
  3. Jak na bez uprzedniego przygotowania - świetnie. Melodia w tle - w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Anonimowy 9 listopada 2012 08:28

    Szkoda tylko, że dokładnie to samo można powiedzieć o stronie przeciwnej, a Twoja wypowiedź jest tego doskonałym przykładem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten Laszlo to chyba był troll ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Strzelam, że autorytet internautów to Janusz Korwin-Mikke.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może tak jest, ale chodziło mi o kogoś bardziej zasłużonego dla nauki =).

      Usuń
    2. To w takim razie czekam na następny odcinek bo się nie domyślam. P.S Bardzo trafna wypowiedź.

      Usuń
  7. Precz z autorytaryzmem. Non stop wpaja nam się jakieś panteony wielkich, a nie uczy krytycznego myślenia i nieufności.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wpadłem tutaj pierwszy raz po pewnej przerwie i... niestety, zawiodłem się trochę. Zamiast czarnych dziur i teorii strun rozważania na temat trollingu i to tego najniższych lotów? Adamie, nie idź tą drogą.
    Są też plusy. Zawsze jest ciekawie się dowiedzieć co też napisali "dziennikarze" portali internetowych: "infiltracja wszechświata"? Sir, you made my day.
    Co do muzyki - przyjemniejsza jest chyba wersja z podkładem, zwłaszcza, że jest tam obecny w rozsądnej głośności.
    Dołączę się do konkursu - skoro nie Korwin-Mikke, to może Neil deGrasse Tyson?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż mogę rzecz. Chyba masz rację i pozostaje mi obiecać poprawę. aPodcast miał dotyczyć tematów bliskich nauce, ale nie przybierać formy wykładu. Osobiście wolę tłumaczyć pisząc niż mówiąc, a na w czasie takich wystąpień wolałem raczej wyrażać opinie na jakiś temat. Tak aby włożyć w to jakąś cząstkę emocji.

      Ale zgadzam się z Twoją uwagą i pozostaje mi zaprosić do świeżych aPytań oraz przyszłych artykułów, które niewątpliwie się w przyszłości pojawią.

      Usuń
  9. Nassim Haramein gaaadamit !

    OdpowiedzUsuń