środa, 14 listopada 2012

Nowy projekt - aPytanie!

W cieniu, po kryjomu przyszykowałem całkiem nowy projekt multimedialny. Założenie jest proste - AstroPytania mają być krótkimi, lekkostrawnymi filmikami skierowanymi do widza każdej kategorii.

 

Wiem, że dopiero co rozpocząłem aPodcasty i nie zbierały one najgorszych ocen, ale patrząc prawdzie w oczy - to nie to. Typem gawędziarza nigdy nie byłem i taka produkcja nigdy się nie wybije ponad kilku-kilkunastu stałych widzów. Oczywiście, dziękuję za wszelkie rady i wsparcie, ponieważ przydadzą się tak czy inaczej.

A jakie są aPytania, każdy widzi. Postanowiłem z wad zrobić zalety, wykorzystać swoje marne zaplecze i nieumiejętność rysowania dla zrobienia serii swojskiej, przystępnej, bez udawania profesjonalizmu. Pewne wzorce zaczerpnąłem od anglojęzycznych vlogerów: Werothegreat oraz MinutePhysics. Ci panowie wykonują świetną robotę i warto się od nich uczyć. 

Jak zawsze czekam na opinie i rady. Nie pogardzę również pytaniami, na które mógłbym odpowiedzieć w przyszłych odcinkach. Proszę tylko, aby były stosunkowo proste, tak aby było możliwe ich omówienie w ciągu dwóch minut.


17 komentarzy:

  1. Bardo fajne. Krótko, zwięźle, jasno i zrozumiale. Mam jednak nadzieje, że nie zrezygnujesz całkiem z tej formy luźnego gadania jaką prezentowały poprzednie trzy filmiki. Bo naprawdę słuchało mi się tego świetnie. Zwłaszcza ostatni, o ludziach atakujących Hawkinga, który przesłuchałem z 5 razy, za każdym dobrze się bawiąc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci szczerze, że mnie pozytywnie zaskoczyłeś z tym podcastem. Ale to też pewnie kwestia tego, że rzadko podoba mi się mój własny twór, a tego co nagrywam w ogóle boję się słuchać =). Przy tym co dziś wstawiłem, jakby zrzucam z siebie część odpowiedzialności - bo treść jest nad moją osobą.

      Nie wykluczam, że kiedyś dogram coś jeszcze. Może nabędę lepszy sprzęt, albo zbiegiem czasu po prostu polubię nagrywanie - wtedy wrócę. Na razie chciałbym nagrać kilka aPytań i zobaczyć jaki będzie odzew, również osób z zewnątrz.

      Usuń
  2. Mnie się bardzo podoba. Zatrzymałem się na nauce w podstawówce a widzę, że od tego czasu dużo się zmieniło :) i uporządkowało...
    Niepotrzebne jakieś "koniec" na końcu. Powiedz co masz powiedzieć i ew. się pożegnaj, albo zachęć do następnego odcinka.
    Podobają mi się rysunki: oszczędne, ale jasne i konkretnie ilustrują to co mówisz. Bardzo dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał miał być trochę kiczowaty i z dystansem, ale z tym końcem chyba faktycznie przegiąłem.

      Usuń
  3. Cuda wianki, kocia kupa na pół szklanki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Holistyczne okej,tylko miejscami zbyt krótki interwał czasowy na strawienie. Zwyczajnie brniesz, truchtasz dalej. Zaraz po kropce jak gdyby. Apytanie: Czemu całość teorii pięknie unifikuje się akurat w 11 wymiarach...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, minimalnie muszę zwolnić.

      Temat podałeś zacny, ale obawiam się, że niezwykle trudny do objaśnienia, chyba, że wcześniej przygotuję coś o bardziej elementarnego o wielkiej unifikacji.

      Usuń
    2. W takim wypadku wypada mi poprosić o rozwikłanie takiego pytania jak: Czym jest M-teoria? Jeśli się uda, nada ono pewien grunt. Dopiero następnie mógłbyś ewentualnie wyjaśnić upragnioną dla mnie zawiłość, skrytą pod zapytaniem, które jakby w 1szej szarży postawiłem.
      To już oczywiście Twoja wola i decyzja.

      Usuń
    3. Wiesz, jeżeli jeszcze nie miałeś okazji, to zachęcam do przejrzenia cyklu Kosmiczna Symfonia, a zwłaszcza cz.5 - http://atezy.blogspot.com/2012/07/kosmiczna-symfonia-cz5-m-teoria.html

      Pewnie jakiś materiał w tych klimatach przygotuję, ale siłą rzeczy nie będzie on raczej bardziej rozbudowany niż to co zawarłem w artykule =).

      Usuń
    4. Oczywiście dawno (piątkowy przegląd blogów na FA, tak to się zaczęło.. i trwa do dziś) miałem niesamowitą przyjemność przejrzeć Twoje Magnum opus. Zarówno Kosmiczną symfonię i Kwanty nie do ogarnięcia. Wspaniałe cykle. Od pryncypiów przez aksjomaty, a nawet po hipotezy.

      Projekt Apytanie zdaje mi się swoistym wyjściem z nauką ku ludziom, w szerokiej semantyki tego słowa znaczeniu (bez pejoratywnego wydźwięku, żadnej pauperyzacji). Niczym duchowy (misyjny) spadkobierca Segana - Neil deGrasse Tyson. Może i dykcji niczym mistrz Carl nie posiadasz (jeszcze!), lecz Wszystko przed Tobą..

      Wielce rad byłbym zobaczyć jak to w przystępny sposób (nie zrozum mnie źle, np. iż nie pojąłem absolutnie niczego z cyklu Kosmicznej Symfonii) próbujesz nam klarować aspekty związane z postawionym pytaniem. Dla mnie wyjaśnienie pytania o 11 wymiarach, podczas tego projektu, jest czymś więcej niż tylko fanaberią. To coś kompletnie konfundującego, oszałamiającego, wspaniałego - wpłynąć sugestią na temat w blogu ulubionego autora szerzenia wiedzy astrofizycznej. Dziękuję. Za Twoje hobby, regulujące moją własną ciekawość. Rozpalające i zaspokajające ją zarazem.

      /Matus

      Usuń
    5. Dziękuję za ten piękny komentarz.

      Nie pozostaje mi nic innego, jak obiecać, że powstaną w przyszłości odcinki dotyczące strunom i M-Teorii.

      Usuń
  5. Pamiętaj, że rysunki mogę robić ja :D Bądź co bądź mam być grafikiem :D A propos masz może jakieś ciekawe dane statystyczne do opracowania graficznego? Potrzebuję do projektu zaliczeniowego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżbyś nie doceniała gracji z jaką kładę kreskę? Nawet nie wiesz z jakim pietyzmem podchodzę do kartki. Zawsze miałem dwóje i tróje z przedmiotów artystycznych, ale gdyby moje nauczycielki zobaczyły te dzieła, na pewno byłyby dumne!

      "A propos masz może jakieś ciekawe dane statystyczne do opracowania graficznego? Potrzebuję do projektu zaliczeniowego :D"
      Tzn.?

      Usuń
    2. Tzn. jakieś słupki z procentami, taka sucha statystyka. Widziałeś jak są opracowywane takie rzeczy, np. w Focusie? Coś w ty stylu muszę zrobić.

      Usuń
  6. Lubię to!

    Tak wiem, że wypowiedź mało treściwa, ale nie ma tu raczej więcej do gadania. Projekt jest lekki i fajny (jak astropaski) i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i mało treściwa, ale jak najbardziej przydatna dla autora, który wie, że zmierza w dobrym kierunku =).

      Usuń
  7. Słabo wychodzi ci naśladowanie minutephysics... nie zniechęcaj się, ale do oryginału bardzo daleko. Poszukaj lepiej jakieś swojej formy wyrazu zamiast na siłę kopiować...

    dla zainteresowanych: oryginalny kanał na YT minutephysics. Świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń