sobota, 13 października 2012

Od kwantów do galaktyk

Tak pomyślałem, że warto odkopać i odnowić kanał na YouTube. Co prawda nigdy specjalnie nie siedziałem w multimediach, ale praktyka czyni mistrza. Jeżeli będzie popyt, być może powstanie jeszcze kilka prac. Oczywiście lepszych, dzięki waszym propozycjom i uwagom.


Film składa się w zasadzie z dwóch członów: pierwszy przedstawia świat mikro, a drugi makroskopowy. Niestety popełniłem jeden dość poważny błąd, który zauważyłem już po złożeniu materiału. Kto zauważy o co chodzi? =)

11 komentarzy:

  1. Czy czasem ostatni obrazek nie przedstawia sieci neuronów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie =). To tzw. struktury wielkoskalowe wszechświata. Całe włókna pełne gromad galaktyk, poprzedzielane gigantycznymi obszarami pustki.

      Usuń
    2. Właśnie już kiedyś widziałem podobny obraz w stosunku do tematyki kosmosu, no i zawsze szokowały mnie powiązania między mikro a makroświatem. Choćby planetarny model budowy atomu, czy właśnie taka struktura wszechświata. Mimo wszystko nie wiem gdzie tego poważnego błędu szukać :/

      Usuń
  2. Z tym poważnym błędem to pewnie rypnąłeś się gdzieś przy skali lub jej opisie, ale nie chce mi się go szukać ;)

    //Civril

    OdpowiedzUsuń
  3. Tytuł winien być okraszony nagłówkiem: Od strun do włókien wszechświata =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pisałbym się na wpis/kanał o melodii bądź dźwiękach uprzyjemniających podziw nad pięknem wszechświata. Dzięki za wywołanie chwili zadumy. Jestem oczarowany.

    OdpowiedzUsuń
  5. 10^-31 to mniej niż jedna MILIONOWA joktometra. Prezentacja godna uwagi, jak cały blog. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba chodzi o wielkość Ziemi przy której napisał "Tysiąc kilometrów"
    Walnij tam jakąś adnotacje czy coś

    OdpowiedzUsuń
  7. Strasznie pierdzi muzyka. WTF ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako, że dostałem już kilka skarg na dźwięk wysłałem poprawioną wersję (we wpisie też już zamieniłem). Dźwięk trzeszczał przez niepoprawną konwersję filmu - na szczęście nowy konwerter pomógł.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak się zowie pierwszy kawałek?

    OdpowiedzUsuń