piątek, 21 grudnia 2012

aPytanie #4: Czym jest wielki chłód?

Czwarty odcinek aPytań poświęciłem kwestii śmierci cieplnej wszechświata. Tematykę tę już kilkukrotnie poruszałem w swoich tekstach dotyczących ciemnej materii oraz krzywizny wszechświata, toteż dla stałych czytelników to co najwyżej powtórka z rozrywki.


Mimo iż filmiki trwają zaledwie po półtorej minuty, takiemu amatorowi jak ja ich zmontowanie potrafi zabrać wiele godzin. Powstaną jeszcze dwa lub trzy odcinki, po których przyjdzie czas na refleksję i ocenę sensu dalszej produkcji.

Aha, w odpowiedzi na prośby powrócił "koniec" =).

10 komentarzy:

  1. Jestem zachwycona tym blogiem, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie.

      Usuń
    2. A ja wręcz przeciwnie. Jestem zdegustowany.

      Usuń
    3. Nie martw się drogi anonimie! Będziesz starszy, będziesz więcej rozumiał to i zaczniesz dobre teksty doceniać. Wesołych :).

      Usuń
    4. Na bogato tego tekstu, nie ma co !

      Usuń
    5. Lol przecież osobiście przeczytałem tutaj przynajmniej kilkanaście fajnych artykułów a jest ich sporo więcej więc nie bardzo wiem o co się rozchodzi i czego to niektórzy ludzie oczekują.

      Usuń
  2. Czy wykres w 0:40 nie powinien być "wygięty do góry"? Chodzi mi o teorię głoszącą, że wszechświat rozszerza się coraz szybciej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca - tak byłoby przy wielkim rozerwaniu. Zakładając, że wszechświat jest płaski, powinien on w końcu zwolnić ro rozsądnej prędkości nigdy się jednak nie zatrzymując: http://www.larted.org.uk/~dom/universe/universe.htg/graph.gif

      Usuń
  3. Bardzo interesujący blog, wciąga co nie miara.

    OdpowiedzUsuń
  4. I smaczek z promieniowaniem Hawkinga :D Fajny filmik, proszę o więcej.

    OdpowiedzUsuń