niedziela, 21 kwietnia 2013

aPytanie #8: Jak umiera gwiazda? (część 1)


Oglądalność ostatnich odcinków aPytań, zwłaszcza w porównaniu z pierwszymi, wypada bardzo blado. Sytuacja o tyle dziwna, że przynajmniej pod względem technicznym, każdy nowy materiał jest lepszy od poprzedniego. Mimo to, za wcześnie aby się zniechęcać.

Ósmy odcinek odpowiada pokrótce o ostatnich etapach ewolucji gwiazdy. Przedstawienie wszystkich wariantów, okazało się całkowicie niewykonalne w ciągu zakładanych 2 minut. Dlatego też, filmik dotyka jedynie gwiazd podobnych Słońcu, a temat śmierci masywniejszych obiektów i związanych z nimi narodzin gwiazd neutronowych oraz czarnych dziur, pozostawiam na raz następny.

5 komentarzy:

  1. Kapitalny filmik, czekam na ciąg dalszy. A najbardziej bym chciał schemat wszystkich możliwości ewolucji gwiazdy, uwzględniający granicę Chandrasekara, gwiazdy neutronowe i całą resztę tej otoczki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę o tym pisałem w artykule o czarnych dziurach. aPytania są kierowane do totalnych laików, więc cudów bym się nie spodziewał =).

      Usuń
  2. Panie Adamie, osobiście nie dziwię się ostatniej słabszej oglądalności. Zaglądam tutaj aby poczytac coś ze świata astrofizyki, astronomi itp. Myślę, że taki jest profil bloga. Recenzje gier i oglądanie czyjejs gry ala letsplaye z minecraft to zupełnie nie ten temat. Bardzo się zatem cieszę ze seria z tą jakąs grą się zakończyla. Prosze jednak nie brac mojego zdania zbyt serio gdyż to z pewnościa odosobniona opinia. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjmuję krytykę, bo prawdę powiedziawszy spodziewałem się tego typu głosów i świadomie podjąłem ryzyko. Musisz jednak pamiętać o jednym - to blog. Ja też nie zawsze mam siłę i wenę aby płodzić ambitne artykuły popularnonaukowe. Poza tym chwytam się różnych tematów, byleby były związane z nauką. Kerbale nie znalazły się tu przypadkiem - to gra związana z eksploracją kosmosu, co mogło niektórych zainteresować. Rozumiem przy tym, że wszystkim nie dogodzę.

      Usuń
  3. Haha, absolutnie nie musi Pan nikomu dogadzać! Przecież to właśnie blog, można wrzucać tutaj cokolwiek co się chce, nikomu nic do tego. Absolutnie nie mam jakichkolwiek pretensji :) Cieszę się, że przynajmniej od czasu do czasu znajdę tutaj coś so mnie zainteresuje i tyle. Chciałem jedynie podzielić się opinią nt. oglądalności gdyż od tego zaczął Pan wpis i nic więcej. Proszę się mną nie sugerować i działać swobodnie!

    OdpowiedzUsuń